Telemarketing ’t meest effectief!

Telemarketing is nog steeds de meeste effectieve marketing methode.  Telemarketing scoort beter dan vele andere soorten van marketing en mits goed en professioneel aangepakt is het een van de beste marketingmethodes die er zijn.

Bij sommige mensen gaan de rillingen over de rug als ze denken aan telemarketing, maar er worden meer deals en meer omzet genereert aan de telefoon dan welke marketingmethode ook. Een kleine google research maakt dat duidelijk.

In de 2011 B2B Marketing Research Benchmark from MarketingSherpa  waar meer dan 900 bedrijven aan deelnamen, blijkt dat slechts 13% een alternatief zoekt voor telemarketing, die hebben waarschijnlijk niet de juiste partner gehad. Want  de overige 86% van de deelnemende bedrijven is het marketingbudget voor telesales gelijk gebleven (54% )  Iets minder dan eenderde van de onderzochte bedrijven hebben  zelfs uitgaven in telemarketing verhoogd! (32%)

Telemarketing scoorde als effectieve methode veel beter dan PR, direct mail, Social Media, beursen en gedrukte media. SEO, website, webinars en email campagnes werden als effectiever aangeduidt, dit is duidelijk. Immers een website en SEO richt zich al op een ‘warme’ groep, immers er bestaat al interesse. Helaas betaal je op het web voor traffic, een muisklik met een vluchtige blik op een website tussen een wirwar van andere aanbieders.

ClikQ maakt telefonisch een andere klik. Effectief benaderen we via de telefoon uw doelgroep en komen snel bij de ‘decision maker’, professioneel staan we hem te woord en inventariseren de wensen. Dit is het grote voordeel ten op zichte van alle andere methodes. Bij telemarketing wordt de interesse gewekt en wordt de klant geleid in zijn aankoopbeslissing.

Als telemarketing profesioneel wordt aangepakt is het de meest effectiefste methode.